גוגל – דוח רבעון שני 2022

שלום חברים,
שלוש הערות על גוגל, בעקבות עיון בדוח לרבעון השני (Form 10-Q) והאזנה לשיחת הועידה (כאן התמליל)

1. בטוח שלא בטוח
2. עובדים על הדוחות
3. מטבע הדברים


1. בטוח שלא בטוח

המילה "uncertain" על נטיותיה השונות הופיעה 13 פעמים בשיחת הועידה למשקיעים שהתקיימה לפני יומיים (26 ביולי).
7 פעמים בדברי הפתיחה של ההנהלה, ו-6 פעמים נוספות בשלב השאלות והתשובות.
(לא כולל האזכור הטכני של המילה ב- Safe Hurbur).

מה זה חריג?
בשיחת הועידה שהתקיימה לאחר פרסום הדוחות לרבעון הראשון (26 באפריל), המילה "uncertain" הופיעה פעמיים בלבד.

היות שגוגל היא החברה שמארגנת את המידע של העולם, כדאי להתעכב על חוסר הוודאות הזה שההנהלה של החברה מדברת עליו שוב ושוב (ושוב). הפזרנות והבזבזנות שמאפיינות תקופות של צמיחה ושגשוג מתחלפות בחסכנות והססנות בתקופות שמאופיינות בחוסר וודאות. יש יחס הפוך בין הנכונות להשקיע בפרסום לבין רמת אי הוודאות (ככל שרמת אי הוודאות עולה, הנכונות להשקיע בפרסום יורדת).

In YouTube and Network, the pullbacks in spend by some advertisers in the second quarter reflects uncertainty about a number of factors that are challenging to disaggregate

(Ruth Porat, CFO Alphabet and Google)

נראה לי שדי ברור שאם ירד גשם חזק גם גוגל תירטב. השאלה כמה. בכל אופן, יהיה מעניין לראות איך זה ישפיע על חברה כמו גוגל, שבמוצרים מסוימים מציגה אפקטיביות גבוהה ביחס לפרסום בטלוויזיה.

And as more advertisers tap into connected TV, they’re also driving results. According to a Google-commissioned Nielsen meta-analysis of MMMs that measured YouTube CTV and TV across U.S. consumer packaged goods, on average, YouTube CTV effectiveness was 3.1 times greater than TV

(Philipp Schindler, SVP and CBO, Google)

2. עובדים על הדוחות

המשמעות המעשית הראשונה של אי הוודאות באה לידי ביטוי בכוונה של גוגל להאט את קצב גיוס העובדים.

Given the uncertain global economic outlook and the hiring progress achieved to date, as Sundar previously announced, we intend to slow the pace of hiring

(Ruth Porat, CFO Alphabet and Google)

קצב גיוס העובדים ברבעון השני של 2022 היה הגבוה ביותר (לפחות מאז שאני עוקב אחרי הנתון הזה)
ב-Q2/22 גוגל גייסה 10,108 עובדים חדשים, לעומת 7,406 עובדים שהצטרפו לחברה ברבעון הקודם, ו-4,061 ברבעון המקביל.

נכון להיום מועסקים בגוגל 174,014 עובדים, ולפי התחזית של ההנהלה, המספר הזה צפוי להמשיך לעלות, אבל בקצב נמוך יותר. אל תצפו לשמוע חריקת בלמים. בגוגל עדיין מחפשים לגייס עובדים וההאטה בקצב הגיוס תבוא לידי ביטוי בעיקר ב-2023.

גוגל - קצב שיא בגיוס עובדים רבעון שני 2022

יותר עובדים, יותר הוצאות

לקצב הגיוס הגבוה של העובדים של גוגל יש מחיר והוא בה לידי ביטוי בהוצאות התפעוליות.
ברבעון השני של 2022 ההכנסות של גוגל צמחו ב-13%, שהם 7.8 מיליארד דולר (לעומת Q2'21),
אבל הרווח התפעולי של החברה נותר ללא שינוי (עליה זניחה של 92 מיליון דולר).

הרווחיות התפעולית ב-Q2/2022 נשחקה ל-28%, לעומת 31% ברבעון המקביל.
(הרווחיות התפעולית היא היחס בין הרווח התפעולי להכנסות).

העלייה במצבת העובדים היא אחד הגורמים שתרמו לעליה בכל סעיפי ההוצאות התפעוליות של גוגל:
הוצאות מחקר ופיתוח, הוצאות מכירה ושיווק, והוצאות הנהלה וכלליות.

First, the increase in R&D expenses, which was driven primarily by headcount growth
Second, the growth in Sales & Marketing expenses, which was driven primarily by increased
spending on ads & promo, followed by headcount growth.
And finally, the growth in G&A, which reflects increases in both professional service fees and in
headcount
, partially offset by a decline in charges related to legal matters

(Ruth Porat, CFO Alphabet and Google)

3. מטבע הדברים

לא רק העלייה במספר העובדים מעיבה על התוצאות של גוגל.
כמו חברות אמריקאיות גלובליות נוספות, גם גוגל סובלת מהתחזקות הדולר.

מילת המפתח בדוחות Q2/2022, ומסתמן שגם בדוחות Q3/2022, היא headwind (רוח נגדית).
ברבעון האחרון ההכנסות של גוגל צמחו ב-13% אבל בנטרול ה"רוח הנגדית", גוגל הייתה מציגה צמיחה של 16%.

מזכיר שהתחזקות הדולר באה לידי ביטוי גם בדוחות של נטפליקס (ראו סעיף 5 בפוסט "נטפליקס – דוחות רבעון שני 2022")

גוגל - השפעת המטבע רבעון שני 2022

אגב, מגמת התחזקות הדולר נמשכת בינתיים גם ברבעון השלישי, ומסתמן ש"הרוח הנגדית" שתנשב בדוחות הבאים של גוגל תהיה חזקה יותר מזאת שראינו ברבעון השני.

In terms of foreign exchange, our second quarter results reflect that the U.S. dollar strengthened
versus last year, from a significant tailwind last year to a 3.7 percentage point headwind in 2Q
Looking to the third quarter, based on strengthening of the U.S. dollar quarter to date, we expect
an even larger headwind from foreign exchange

(Ruth Porat, CFO Alphabet and Google)

עד כאן על הדוחות של גוגל לרבעון השני 2022
סופ"ש נהדר ושבת שלום לכולם
יניב רחימי


הצטרפו למועדון אג"ח – CluBond
וקבלו עדכונים על תכנים חדשים


אין לראות בבלוג זה ייעוץ / שיווק השקעות או המלצה לפעול בניירות ערך. האמור בבלוג הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. כל העושה פעולה על בסיס האמור בבלוג עושה זאת על דעת עצמו. לכותב אין עניין אישי בנושא הפוסט.