שיעור על הנטישה בסלקום

במבט על, התוצאות העסקיות של פרטנר ברבעון השלישי דומות לאלו של סלקום:
שתיהן רשמו צמיחה של 4%-5% בהכנסות,
שתיהן הציגו זינוק של 36%-38% ברווח הגולמי,
ושתיהן עברו בשורה התחתונה מהפסד לרווח נקי צנוע.

הדמיון הזה לא מתעמעם כשבוחנים פרמטרים שלא מקבלים ביטוי ישיר בדוח רווח והפסד:
פרטנר נהנית מעדיפות בתחום הסיבים (יותר מנויים וקצב צמיחה גבוה יותר)
ופרטנר נהנית מעליונות בתחום שיעור נטישה של מנויי סלולר.

שתי חברות התקשורת מציגות ברבעון השלישי של 2021 ירידה בשיעור הנטישה.
אולם זה של סלקום, שעומד על 7.2%, גבוה מזה של פרטנר שעומד על 6.4%.
הפער הזה לא חדש והוא מתקיים ברציפות לאורך מספר רב של רבעונים.

לזכותה של סלקום אפשר לזקוף את העובדה שהיא מצליחה לצמצם את הפער בשיעור הנטישה של מנויי הסלולר.
ברבעון האחרון של 2019 הפער בשיעור הנטישה עמד על 4.1%, ונכון להיום הוא התכווץ ל-0.8%.שיעור נטישה של מנויי סלולר

ואם בנטישה עסקינן, אי אפשר שלא להתייחס לזאת של אבי גבאי שהתפטר מתפקידו כמנכ"ל סלקום לטובת רכישת השליטה בפרטנר.
הודעת ההתפטרות של גבאי הגיעה ארבעה שבועות בלבד אחרי שמנהל הכספים הראשי של סלקום, שי אמסלם, הודיע על התפטרותו.
שבע דקות חלפו מהדיווח על סיום כהונת אמסלם בסלקום ועד לדיווח של אלקטרה על מינויו לתפקיד סמנכ"ל הכספים החדש.
כמו גבאי, שכיהן כמנכ"ל סלקום במשך פחות משנתיים, גם תקופת כהונתו של אמסלם בסלקום הייתה קצרה, והסתכמה בשנה וחצי.

אולם למרות הדמיון בין שני מהלכי ההתפטרות רב השונה על הדומה בין שני המקרים מהבחינה המהותית:
אמסלם בחר לעבור לתפקיד דומה בחברה שונה.
גבאי בחר לעבור לתפקיד שונה בחברה דומה.

כל חובב ספורט קבוצתי מבין את המשמעות מרחיקת הלכת.
אוהדים של קבוצה יכולים לפרגן לשחקן מקבוצתם שעובר לקבוצה בליגה בכירה יותר, או יוצא לשחק בחו"ל
(למשל אוהדי הפועל תל אביב שפרגנו לערן זהבי על המעבר לפאלרמו האיטלקית).

לעומת זאת, אף אוהד לא יקבל תרחיש שבו אותו שחקן עובר לשחק במדי היריבה העירונית
(למשל אוהדי הפועל תל אביב שפחות התלהבו כאשר ערן זהבי חתם במכבי ת"א).

מבלי חלילה לחשוד בכשרים, המהלך של גבאי לוקה בריח רע ובטעם מר.
אפשר רק לקוות שאם יצליח לכבוש שער במדי קבוצתו החדשה, שיצליח לכבוש גם את יצרו ולא ירוץ לחגוג מול היציע אוהדי קבוצתו הישנה.

צפייה מהנה (ומרגשת)
יניב רחימי


מוזמנים לעקוב ולהתעדכן גם ברשתות החברתיות:
ערוץ הטלגרם     ערוץ הטוויטר     ערוץ היוטיוב     עמוד הפייסבוק


תכנים חדשים בבלוג אג"ח פתוחים באופן בלעדי במשך שבוע רק לחברים במועדון אג"ח – CluBond.
הצטרפו למועדון אג"ח – CluBond וקבלו גישה לתכנים מקצועיים ועדכונים על פוסטים חדשים.

שלב ראשון: מוסיפים לאנשי הקשר בנייד את המספר 0504-233-113.
שלב שני: שולחים הודעת וואטסאפ עם שם מלא ועם המילה "צרף".
שלב שלישי: מקבלים הודעת אישור בוואטסאפ עם קוד הגישה.


אין לראות בפוסט זה ייעוץ / שיווק השקעות המותאם אישית וספציפית ללקוח תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים. האמור לעיל הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. לכותב אין עניין אישי בנושא הכתבה.

תגובות