שלמה החזקות מפזרת אופטימיות

בוקר טוב חברים,

שלמה החזקות פרסמה אתמול דוחות כספיים שלהתרשמותי הצביעו על מגמות חיוביות בתחום הרכב.
אם המגמות האלו מעידות על הענף כולו, אז הם מהוות מקור לאופטימיות גם עבור אלבר ואלדן שבימים הקרובים יפרסמו את הדוחות שלהן.



ההכנסות של שלמה החזקות ברבעון השני של 2020 התכווצו ב-9.7% והסתכמו ב-841 מיליון שקל.
הרווח התפעולי ברבעון השני ירד ב-15.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועמד על 81 מיליון שקל.
אז איפה המגמות החיוביות אתם שואלים… תמצאו אותן בדיווח על מגזרי הפעילות של החברה.

שורו, הביטו וראו את הגרף שלפניכם שמתאר את הרווח התפעולי של כל מגזר ב-Q2.
אגב, הנתונים הם במיליוני שקלים ותמצאו אותם בדוחות הכספיים בעמודים 55-54.
בואו נתמקד בשני מגזרי הפעילות שמימין – השכרה תפעולית והשכרה לזמן קצר.

שלמה החזקות רבעון שני תפעולי

השכרה תפעולית

בתחום ההשכרה התפעולית הרווח המגזרי הסתכם ב-53 מיליון שקל בהשוואה ל-50 מיליון שקל אשתקד.
מכאן שלמרות משבר הקורונה שלמה החזקות מצליחה להציג בתחום הפעילות המרכזי שלה שיפור קל של 6% ברווח המגזרי.

מהדוחות שפורסמו אתמול עולה שמחירי השכירות של עסקאות הליסינג עלו ביחס לתקפה המקבילה בשנה שעברה.
כמות המקרים של סיום עסקאות ובקשות לדחיית תשלומים הייתה זניחה והתבצעה בהיקפים דומים לתקופה המקבילה ב-2019.

ומה נכתב בדוחות של שלמה החזקות לגבי ההתפתחויות אחרי תקופת הדוח שהסתיימה בסוף יוני?
המגמות החיוביות שהחלו עם תום תקופת המגבלות לעניין הביקושים לליסינג תפעולי בקרב הלקוחות הפרטיים ממשיכות.

ביחס לפעילות מכירת כלי הרכב המשומשים, שמהווה מרכיב חשוב בתחום ההשכרה התפעולית, חלה ירידה בכמות כלי הרכב המשומשים שנמכרו.
זה קרה בגלל שבמרבית ימי העבודה בחודש אפריל הסניפים של החברה היו סגורים.

יחד עם זאת, שלמה החזקות מציינת בדוחותיה:

"החל ממועד חזרתה של החברה לפעילות מכירת הרכבים המשומשים מחודש מאי 2020 ועד למועד פרסום הדוח, חלה עליה משמעותית בכמות כלי הרכב המשומשים שנמכרים על-ידי הקבוצה, וכן עליה בתמורות המשולמות לקבוצה בגינם, זאת ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ולתקופה טרום פרוץ משבר הקורונה."

השכרה לזמן קצר

החסינות של תחום ההשכרה התפעולית למשבר הקורונה לא חלחלה לתחום השכרת כלי רכב לזמן קצר.
המגזר הזה הציג ברבעון השני של 2020 הפסד תפעולי של 6 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 7 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל.
בתקופת המגבלות (שהחלה באמצע מרץ והסתיימה בסוף אפריל) התקבלו בחברת ההשכרה של שלמה החזקות בקשות להחזרת רכבים.

בשיא משבר הקורונה צי הרכבים להשכרה של שלמה החזקות קטן ב-3,200 כלי רכב שמהווים כ-30% מהצי המניב של החברה.
על מנת למנוע החזרת רכבים בהיקפים משמעותיים יותר שלמה החזקות הפחיתה את תעריפי השכירות בצורה משמעותית.

גורם נוסף שפגע בפעילות בתחום הוא סגירת השמיים של מדינת ישראל שפגעה בפעילות חברת ההשכרה בתחום התיירות הנכנסת והיוצאת.
בשלמה החזקות נקטו בפעולות לצמצום ההוצאות השוטפות, לרבות הוצאות שכר עובדים, תשלומי שכירות והוצאות שוטפות.
אך כאמור היה בכך רק כדי לצמצם את הנזק ולא כדי למנוע את המעבר של תחום הפעילות להפסד ברבעון השני.

את נקודת האור במגזר הבעייתי של Q2/2020 אפשר לראות בתחזית לרבעון השלישי.
שלמה החזקות משתפת את קוראי הדוח בהתאוששות שנרשמה בתחום השכרת הרכב בחודשים יולי – אוגוסט.
בשורה התחתונה, בשלמה החזקות מעריכים כי "לא ייווצר הפסד ברבעון השלישי של שנת 2020 בפעילות ההשכרה".

"למועד הדוח, מגמת הגידול בפעילות ממשיכה כאמור, וצי הרכבים המניב הממוצע בחודש אוגוסט 2020 גדל כך שממוצע הרכבים המניב בתחום פעילות זה הינו בהיקף דומה להיקף בו היה ערב תחילת אירוע וירוס הקורונה, כאשר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (אוגוסט 2019), הצי המניב של החברה קטן בכ-900 רכבים (המהווים כ-%10 מהצי המניב הנוכחי של חברה ההשכרה). עיקר הגידול כאמור נבע מהתאוששות בהשכרת רכבים במרבית מהאפיקים בהן פועלת חברת ההשכרה, למעט התיירות הנכנסת והיוצאת. כמו כן, נכון למועד הדוח, מחירי ההשכרה הינם ללא שינוי מהותי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד."

בנימה אופטימית זאת, אנחנו נפרדים.
שאו ברכה, יניב רחימי


תכנים חדשים בבלוג אג"ח פתוחים באופן בלעדי במשך שבוע רק לחברים במועדון אג"ח – CluBond.
הצטרפו למועדון אג"ח – CluBond וקבלו גישה לתכנים מקצועיים ועדכונים על פוסטים חדשים.

שלב ראשון: מוסיפים לאנשי הקשר בנייד את המספר 0504-233-113.
שלב שני: שולחים הודעת וואטסאפ עם שם מלא ועם המילה "צרף".
שלב שלישי: מקבלים הודעת אישור בוואטסאפ עם קוד הגישה.


אין לראות בפוסט זה ייעוץ / שיווק השקעות המותאם אישית וספציפית ללקוח תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים. האמור לעיל הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. לכותב אין עניין אישי בנושא הכתבה.

תגובות