פוקס = (קסטרו + גולף + עדיקה) * 2

במקרים רבים מרוב עצים לא רואים את היער, אבל המקרה של חברות ההלבשה בישראל הוא הפוך.
את מירב תשומת הלב מקבל "יער" שמלא בחברות שקרסו ובאלו שנאבקות כדי לשרוד.
דווקא העץ היחיד שצומח ביער ומניב פירות לא מקבל את תשומת הלב הראויה.
כנראה שאם מניה של חברת אופנה לא נופלת, הוא לא משמיעה צליל.

בשנה האחרונה המניות של רוב חברות האופנה רשמו ירידות שערים חדות.
קבוצת קסטרו צנחה ב-45%, גולף איבדה 47%, ועדיקה הצעירה הסתפקה בירידה של 35%.
באותה תקופה המניה של פוקס התנהגה בניגוד למגמה של יתר החברות בענף האופנה וזינקה ב-41%.
נכון להיום שווי השוק של פוקס גבוה פי שניים משווי השוק המצרפי של קסטרו, גולף ועדיקה גם יחד.

פוקס קסטרו גולף עדיקה


פוקס – למי קראת חברת אופנה?

התמורות בהתנהגות הצרכנים בשנים האחרונות, ובראשם הקניות המקוונות של מוצרי אופנה, מחייבות את הקניונים להתאים את עצמם למציאות החדשה ולשנות את תמהיל השוכרים שלהם. פחות אופנה, יותר פנאי ובידור.

כמו בעלי הקניונים, גם הקמעונאים לא נשארים אדישים למגמות השליליות בתחום ההלבשה.
בפוקס הקדימו תרופה למכה ונקטו באסטרטגיה של ריבוי מותגים שהקטינה את החשיפה של הקבוצה לתחום אופנת ההלבשה המסורתי.

אנליסטית הקמעונאות של אי.בי.אי, שירה אחיעז, מפנה את תשומת הלב להתרחבות של פוקס לתחום הצומח של אופנת הספורט באמצעות זכיינות של נייקי בישראל ובקנדה, לצד פתיחת חנויות פוט לוקר בישראל, כהוכחה לכך שפוקס השכילה לזהות את המגמות בענף ההלבשה.

הראל ויזל לא היה היחיד שקרא את המפה, הוא פשוט עשה זאת בעיתוי מוקדם יותר ביחס למתחרים שלו בשוק האופנה, ופעל בנחישות גדולה יותר.


גולף – להפוך איום להזדמנות

גם ברשת גולף זיהו את האיום מצד הרכישות המקוונות והחליטו להפוך אותו להזדמנות.
ב-2015 גולף רכשה את השליטה בחברת עדיקה שעוסקת בתחום האופנה באינטרנט.
זה היה מהלך עסקי מוצלח שהסתיים בהנפקה של עדיקה בבורסה לניירות ערך במרץ 2018, אבל זה לא הספיק.

נכון להיום שווי השוק של גולף עומד על 110 מיליון שקל, והוא נמוך ב-47% ביחס לערך החברה לפני שנה.
השווי הזה היה נמוך עוד יותר אלמלא זינוק של 15% שנרשם לאחרונה הודות לתוכנית רכישה עצמית של מניות בסכום של עד 5 מיליון שקל.

בנימוקי הדירקטוריון לאישור התוכנית נכתב, בין היתר, שרכישת המניות מהווה הבעת אמון בחברה.
הבעת אמון אמתית לא מושגת באמצעות השקעת יתרות הנזילות של החברה במניותיה, אלא בכך שנושאי המשרה בחברה יעשו זאת בכספם האישי.
בינתיים, נראה שהתוכנית של גולף לרכישה חוזרת מספיקה כדי להפיח רוח חיים במניה החבוטה של החברה.


קסטרו 3.0

את מה שהבין ויזל לא נעלם מעיני בעלי השליטה והמנכ"לים המשותפים של קסטרו, אתי וגבי רוטר.
הרומן של קסטרו עם החברות מקבוצת הודיס (הודיס, אורבניקה, קרולינה למקה וטופ טן) החל כבר בשלהי 2016.
הקשר בין שתי הקבוצות התמסד לפני כשנה כשקסטרו הפכה לבעלת המניות היחידה באותן חברות מקבוצת הודיס.

על הנייר, מדובר היה בשילוב מנצח.
אלא שבפועל גם הרשתות מקבוצת הודיס שעוסקות באופנה, הודיס ואורבניקה, סבלו מההרעה בתוצאות העסקיות שלהן.
נקודת האור של קבוצת קסטרו היא בתחום פעילות אביזרי האופנה, שבו היא פועלת באמצעות המותגים טופטן, קרולינה למקה ואיי.סי.סי.

לפני כחודש הדירקטוריון של קסטרו מינה את רון רוטר, שמכהן כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה החל משנת 2016, לתפקיד משנה למנכ"ל.
האם דווקא בנם של בעלי השליטה הוא האדם המוכשר והכשיר ביותר כדי להחזיר את קסטרו לאופנה? את התשובה נדע רק בעוד כמה עונות.
עד אז, המשקיעים צריכים לקוות שקסטרו לא תיפול לקלישאה לפיה "דור ראשון בונה, דור שני שומר, ודור שלישי הורס".

בינתיים מה שבטוח אלו שתי העובדות הבאות:
ראשית, אם לשפוט על פי מחיר המניה של גולף, ניסיון ניהולי הוא לא ערובה להצלחה.
רביב ברוקמאייר ואפי רוזנהויז, שני מנהלים בכירים ומנוסים מרוטר הצעיר, לא הצליחו להביא את גולף לחוף מבטחים.

ושנית, קרבה משפחתית היא לא בהכרח חיסרון, ובמצבים מסוימים היא עשויה להתברר דווקא כיתרון.
קשה לי להעלות על הדעת שימצא מנהל שכיר עם מוטיבציה גבוהה מזאת שיש לרוטר לשקם את החברה שייסד סבו.

יום מצוין
יניב רחימי


תכנים חדשים בבלוג אג"ח פתוחים באופן בלעדי במשך שבוע רק לחברים במועדון אג"ח – CluBond.
הצטרפו למועדון אג"ח – CluBond וקבלו גישה לתכנים מקצועיים ועדכונים על פוסטים חדשים.

שלב ראשון: מוסיפים לאנשי הקשר בנייד את המספר 0504-233-113.
שלב שני: שולחים הודעת וואטסאפ עם שם מלא ועם המילה "צרף".
שלב שלישי: מקבלים הודעת אישור בוואטסאפ עם קוד הגישה.


אין לראות בפוסט זה ייעוץ / שיווק השקעות המותאם אישית וספציפית ללקוח תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים. האמור לעיל הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. לכותב אין עניין אישי בנושא הכתבה.

תגובות