עדיקה ורני צים – שתי חברות יצאו לדרך

בוקר טוב חברים,

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים.
זה נכון שבעתיים לגבי גרף של מניה או אג"ח, ששווה אלף מילים וגם אלף מספרים.

הפוסט היום הוא הראשון בסדרה שתכלול לפחות שלושה פרקים.
יש לכם רעיונות לגרפים שמספרים סיפור מעניין?
מוזמנים לשתף אותי.


עדיקה ורני צים – תאומות בורסאיות

בעלי השליטה והמנהלים של עדיקה ורני צים לא ישכחו את יום רביעי, ה-21 במרץ 2018.
אחרי הכל, לא בכל יום החברה שלך הופכת לציבורית ומתחילה להיסחר בבורסה לניירות ערך.

כמאמר שיר הילדים שכתב יורם טהרלב, שתי חברות יצאו לדרך, אך למרבה הצער, אחת מהן קיבלה מכה בברך.
בחמישה עשר החודשים שחלפו מאז ההנפקה המניה של עדיקה צנחה ב-48%, בעוד שזאת של רני צים שמרה על יציבות וירדה ב-1%.
כמובן שישנן צרות גדולות יותר מהפסד שנגרם כתוצאה מהשקעה בניירות ערך, אבל כשחברה מאבדת מחצית משוויה, קשה לומר "לא נורא".

לכאורה, אין קשר בין חברת הנדל"ן המניב רני צים לעדיקה שעוסקת בשיווק מקוון של מוצרי אופנה.
אבל אפשר לראות בכך שמניית רני צים הניבה תשואת יתר משמעותית מעבר לזאת של עדיקה כניצחון (זמני) של החנויות הפיזיות שאותן מייצגים המרכזים המסחריים של רני צים, על פני הפעילות המסחר הקמעונאי המקוון (E-commerce) של עדיקה בישראל.

עדיקה רני צים גרף


עדיקה צומחת, הרווח המתכווץ

מדדי הפעילות של עדיקה מעוררים התפעלות ומצביעים על חברה שחווה צמיחה ושגשוג בעסקיה.
ברבעון הראשון של 2019 היו לעדיקה 57 אלף לקוחות פעילים באתר, עליה של 12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
מספר הפריטים שנמכרו באתר ובחנויות של עדיקה זינק ב-41% והסתכם 513 אלף, ומספר העסקאות ברבעון קפץ ב-45% והסתכם ב-200 אלף.

את הדיסוננס בין הביצועים המרשימים של עדיקה לבין הצניחה בשווי השוק של החברה ניתן להסביר בתוצאות העסקיות המאכזבות.
עדיקה לא מצליחה לתרגם את הצמיחה בהכנסות ובפעילות לשיפור בשורת הרווח. חרף צמיחה של 19% שנרשמה בהכנסות של עדיקה ברבעון הראשון, החברה מציגה ירידה ברווח התפעולי שהסתכם בסכום זניח של 0.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-2.8 מיליון שקל אשתקד. בעדיקה מייחסים את הירידה ברווח למהלכים לבניית מנועי צמיחה חדשים הכוללים פתיחת סניפים, תוספת כוח אדם, הוספת וגיוון פריטים ובחינת הרחבת פעילות המסחר הקמעונאי המקוון של החברה לפעילות בינלאומית.

ההתלהבות של המשקיעים בארה"ב מחברות טכנולוגיה צומחות שמציגות הפסדים, לא ממש עובדת במקרה של עדיקה בשוק ההון המקומי.
כל עוד עדיקה לא תוכיח אחרת, קיים ספק ביחס ליכולת של החברה להציג רווחים משמעותיים בפעילות המסחר הקמעונאי המקוון בישראל.
יתכן שזה מה שמוביל את החברה לבחון את הפוטנציאל הגלום בהרחבת פעילות המסחר הקמעונאי המקוון בפעילות בינלאומית.

אלו ההסברים המרכזיים שמופיעים בדוחות של עדיקה לתוצאות הכספיות של החברה ברבעון הראשון של 2019:

"הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית ברבעון, לעומת רבעון מקביל, נובעת בעיקר מהתארכות עונת החורף ומכירת מוצרי החורף בהנחות שנמשכו זמן ארוך יותר מהרבעון המקביל, וכן לאור עליה בעוצמת התחרות והנחות מרובות בשוק, אשר הובילו לגידול בהכנסות על חשבון הרווחיות הגולמית… עיקר הגידול בהוצאות בין תקופות ההשוואה הרלוונטיות נובע מפתיחת חנויות פיזיות חדשות, הרחבת מצבת כח האדם בחברה וכן מגידול ההוצאות השוטפות של החברה בעקבות הפיכתה לציבורית. בנוסף החברה השקיעה בשיווק קטגוריה חדשה בשם Brands ,כאשר ההוצאות התהוו החל מהרבעון הנוכחי בטרם הוכרו הכנסות. כמו כן, כחלק מבחינת מימוש הפוטנציאל הגלום בהרחבת פעילות המסחר הקמעונאי המקוון תחת המותג Adika לפעילות בינלאומית, הוכרו במהלך תקופה הדוח הוצאות (שעיקרן פיתוח ושיווק), בסך של כ- 989 אלפי שקל"


רני צים – כבוד למגזר ולכפר סבא

רני צים עוסקת בתחום מרכזי המסחר פתוחים ובניהולם.
לכאורה, היא עוד חברה אחת מני רבות שעלו על הגל של הנדל"ן המסחרי המניב.
אלא שהייחודיות של רני צים היא בכך שהחברה רואה במגזר הלא יהודי כיעד פוטנציאלי ומנוע צמיחה.
נכון להיום לרני צים יש שישה מרכזים מסחריים בישובים מעלות, בית שאן, נתיבות, ערד, אום אל פאחם וירכא.
כמו כן לחברה יש הסכמי שכירות נוספים עם בעלי קרקעות ביישובים ערביים: טירה, אום אל פאחם, טמרה, דליית אל-כרמל, טייבה ורהט.

כמו עדיקה, גם רני צים מציגה ברבעון הראשון של 2019 צמיחה מרשימה של 18% בהכנסות משכירות וניהול נדל"ן להשקעה.
אך בשונה מהתאומה הבורסאית שלה, רני צים מצליחה לתרגם את הצמיחה בהכנסות לעליה של 18% ב-NOI שהסתכם ב-9.2 מיליון שקל.

רני צים מספקת לבעלי המניות שלה גם אופק אופטימי.
הנכסים המניבים הקיימים של רני צים אמורים להניב לחברה מדי שנה NOI של 41.6 מיליון שקל ו-FFO של 20.5 מיליון שקל (מחוזים חתומים).
אולם בהתחשב בתוספת הצפויה כתוצאה מהנכסים שהחברה יוזמת, ברני צים מצפים שה-NOI יטפס ל-75 מיליון שקל, וה-FFO יקפוץ ל-41.8 מיליון שקל.

עם כל הכבוד לפעילות של רני צים במגזר הערבי, הקפיצה המשמעותית בתוצאותיה של החברה צפויה להגיע דווקא מכיוון כפר סבא.
לרני צים יש פרויקט שנמצא בשלב הקמה בכפר סבא המשלב מתחם קניות, משרדים, ובכפוף להיתרי בנייה ושינויים, יכלול גם שטחי מסחר ובילוי, ושצפוי להתחיל להניב ב-2022. לאחר השלמת הפרויקט הוא צפוי להניב NOI של 19.4 מיליון שקל, יותר מכל התרומה של המרכזים במגזר הערבי שעתידה להסתכם ב-NOI של 16 מיליון שקל.

רני צים תחזית רבעון ראשון 2019
(נתונים מתוך מצגת של רני צים שפורסמה ב-26.5.2019, עמוד 21)

יום מצוין
יניב רחימי


תכנים חדשים בבלוג אג"ח פתוחים באופן בלעדי במשך שבוע רק לחברים במועדון אג"ח – CluBond.
הצטרפו למועדון אג"ח – CluBond וקבלו גישה לתכנים מקצועיים ועדכונים על פוסטים חדשים.

שלב ראשון: מוסיפים לאנשי הקשר בנייד את המספר 0504-233-113.
שלב שני: שולחים הודעת וואטסאפ עם שם מלא ועם המילה "צרף".
שלב שלישי: מקבלים הודעת אישור בוואטסאפ עם קוד הגישה.


אין לראות בפוסט זה ייעוץ / שיווק השקעות המותאם אישית וספציפית ללקוח תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים. האמור לעיל הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. לכותב אין עניין אישי בנושא הכתבה.

תגובות