הדוח החלש והלא מאכזב של גולף

הדוח של גולף לרבעון הראשון 2019 הוא חלש. לא מאכזב.
אחרי שפוקס פרסמו את התוצאות לרבעון, אף אחד לא צריך להיות מופתע מעיתוי חג הפסח ומהשלכותיו ההרסניות.

ההכנסות של גולף ברבעון הראשון 2019 ירדו ב-11.5%
הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מעיתוי חג הפסח, שהשנה חל באפריל (רבעון שני), בעוד שאשתקד הוא חל במרץ (רבעון ראשון).

הרווחיות הגולמית של גולף נשחקה ל-59.3% (בהשוואה ל-62.2% במקביל)
הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהתארכות עונת החורף השנה.
העלייה בשיעור מכירות סוף עונת החורף ביחס למכירות קולקציית הקיץ הביאה לשיעור הנחות ממוצעות גבוה יותר.

בשורה התחתונה, גולף עברה להפסד של 14.7 מיליון שקל (לעומת רווח של 6.7 מיליון שקל במקביל)
ללא השפעת תקן IFRS 16, שייושם לראשונה ברבעון הראשון 2019, ההפסד של גולף היה מסתכם ב-13.7 מיליון שקל.

גולף השפעת תקן IFRS16


גולף מראה שהרצפה באמת עקומה

בגולף לא מסתפקים בהפניית אצבע מאשימה לעיתוי חג הפסח, משל היה זה תירוץ מצוץ מהאצבע.
לדוחות של לרבעון הראשון (ינואר-מרץ) צורף אומדן ביצועים לשלישון הראשון (ינואר-אפריל).
כך ניתן לנטרל את השפעת עיתוי חג הפסח.

עיניכם הרואות, בשלישון הראשון של 2019:
ההכנסות של גולף צמחו ב-3.9%;
הפדיון למ"ר בחניות עלה ב-3%;
והמכירות בחנויות זהות עלו ב-2.6%.

"בהתאם לנתונים שבידי החברה למועד דוח זה, אומדן מחזור המכירות המצרפי של תחומי פעילות אופנת ההלבשה ואופנת הבית בתקופה של ארבעת החודשים שתחילתה מיום 1 בינואר 2019 ועד ליום 30 באפריל 2019 ואשר כולל את מכירות חג הפסח, הסתכם בכ- 263 מיליוני ש"ח לעומת כ- 253 מיליוני ש"ח בתקופה של ארבעת החודשים שתחילתה מיום 1 בינואר 2018 ועד ליום 30 באפריל 2018 (כולל פעילות אתרי גולף אונליין בכל התקופה) – גידול של כ-3.9% .כמו כן, הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הנכללות בתחומי הפעילות האמורים עלה בתקופה 1-4/2019 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד בכ-3% ועלה בכ-2.6% בחנויות הזהות הנכללות בתחומי הפעילות האמורים".

בגולף מציינים שמדובר באומדן, ובנתונים שאינם סקורים ואינם סופיים, שיכולים להשתנות בהליכי עיבוד וניתוח.
יחד עם זאת, ועל על פי כן, סבורני שמדובר במידע חשוב ורלוונטי לציבור משקיעים.


אגב, ברבעון המקביל בשנה שעברה (Q1/2018) גולף נהנתה מעיתוי חג הפסח.
אז ערב החג חל בסוף הרבעון הראשון, בעוד שבשנת 2017 ערב חג הפסח חל בתחילת הרבעון השני.

ההכנסות של גולף ב-Q1/2018 צמחו ב-11.2% והחברה ציינה במופרש:
"הגידול במכירות בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבע בעיקר מעיתוי חג הפסח, וכן מגידול בהכנסות מגזר עדיקה".

האם גם אז גולף סיפקה למשקיעים מידע ביחס לתוצאות הפעילות בשלישון (ינואר-אפריל 2018) שיאפשר את ניטרול תרומת חג הפסח?
תרשו לי לחסוך לכם את הבדיקה. התשובה היא לא.

כשעיתוי חג הפסח פגע בתוצאות של הרבעון, לגולף היה חשוב להראות שהרצפה עקומה (וטוב שעשו כך).
אבל כשעיתוי חג הפסח תרם לשיפור התוצאות, בגולף בחרו שלא לפרסם אומדן שיאפשר "ליישר את הרצפה".

יום נפלא
יניב רחימי


תכנים חדשים בבלוג אג"ח פתוחים באופן בלעדי במשך שבוע רק לחברים במועדון אג"ח – CluBond.
הצטרפו למועדון אג"ח – CluBond וקבלו גישה לתכנים מקצועיים ועדכונים על פוסטים חדשים.

שלב ראשון: מוסיפים לאנשי הקשר בנייד את המספר 0504-233-113.
שלב שני: שולחים הודעת וואטסאפ עם שם מלא ועם המילה "צרף".
שלב שלישי: מקבלים הודעת אישור בוואטסאפ עם קוד הגישה.


אין לראות בפוסט זה ייעוץ / שיווק השקעות המותאם אישית וספציפית ללקוח תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים. האמור לעיל הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. לכותב אין עניין אישי בנושא הכתבה.

תגובות