אין מתום במחזיקי אגרות החוב של מטומי

אין בו מתום

"מִכַּף־רֶ֤גֶל וְעַד־רֹאשׁ֙ אֵֽין־בּ֣וֹ מְתֹ֔ם פֶּ֥צַע וְחַבּוּרָ֖ה וּמַכָּ֣ה טְרִיָּ֑ה לֹא־זֹ֙רוּ֙ וְלֹ֣א חֻבָּ֔שׁוּ וְלֹ֥א רֻכְּכָ֖ה בַּשָּֽׁמֶן׃"
(ישעיהו, א', ו)

משמעות: פצוע חבול כולו (מתוך: רב-מילים)
דוגמא: מחזיקי האג"ח של מטומי הפסידו 22.4% ואין בהם מתום.


מ-5% ל-18% ב-9 חודשים

לפני תשעה חודשים חברת מטומי, שעוסקת בפרסום במדיה הדיגיטלית, גייסה 103 מליון שקל בהנפקת אג"ח בבורסה בתל אביב.
היום אגרות החוב של מטומי כבר נסחרות בתשואה של 18.2% שמעידה על החשש ביחס ליכולת של החברה לשרת את החוב.

אגרות החוב של מטומי החלו להיסחר בבורסה בתל אביב בתחילת פברואר השנה בתשואה של 4.8%.
בין המשקיעים הבולטים שהשתתפו בהנפקה בשלב המרכז למשקיעים מסווגים ניתן למצוא את רוטשילד, איילון, אנליסט, ילין לפידות, מיטב דש, קרן הגידור של אלטשולר שחם והקרנות נוקד, טוליפ, וברוש. קרן ברוש היא גם בעלת מניות במטומי (7%).

ירח דבש, זחילה, קפיצת מדרגה

המשקיעים שהשתתפו בהנפקה נהנו בשבועיים הראשונים שלאחר הגיוס מרווחי הון, כשתשואת האג"ח ירדה לשפל של פחות מ-4%.
אולם אחרי "ירח הדבש" הקצרצר (בירוק), החלה ה"זחילה" (בכתום) של התשואות כלפי מעלה עד לרמה של 8.3%.
"קפיצת המדרגה" (באדום) הגיעה בתחילת ספטמבר, אחרי שמטומי פרסמה את תוצאות Q2/2018.

מטומי – גרף תשואות מיום הנפקת אגרות החוב

מטומי גרף תשואת אגח
(מקור: אתר ביזפורטל)

הדוחות של מטומי

הדוחות של מטומי ל-1H/2018 מצביעים על הרעה בתוצאות:

צניחה של 48% בהכנסות החברה שהסתכמו ב-73.3 מיליון דולר,
הכפלת ההפסד התפעולי שהסתכם ב-15.1 מיליון דולר
העמקת ההפסד בשורה התחתונה לרמה של 19.1 מיליון דולר.

מטומי תוצאות רבעון שני 2018
(מקור: דוחות כספיים רבעון שני 2018)

ה-EBITDA של מטומי ב-Q2/2018

ה-EBITDA של מטומי, כפי שהיא מחושבת על ידי החברה, הסתכמה במחצית הראשונה של 2018 ב-0.7 מיליון דולר.
ה-EBITDA של פעילות הליבה (מיד הרחבה) הסתכמה ב-5.4 מיליון דולר,
ה-EBITDA של פעילויות שאינן בליבה הייתה שלילית והסתכמה במינוס 3.2 מיליון דולר,
ה-EBITDA של מטומי מסתכמת ב-0.7 מיליון דולר אחרי שמפחיתים 1.4 מיליון דולר שמיוחסים לחברה.

מטומי EBITDA
(מקור: דוחות כספיים רבעון שני 2018)

פעילות הליבה של מטומי

המנכ"ל של מטומי, ליעם גלין, שנכנס לתפקידו בתחילת 2018, הסביר בשיחת הועידה שהירידה החדה בהכנסות נובעת מהמיקוד של החברה בפעילות הליבה שלה:

"מטומי עשתה כברת דרך עצומה במעבר שלה למיקוד בפעילות הליבה בעלת הפוטנציאל. אנחנו יוצאים מפעילויות שמדממות מזומנים, כאלו שהסיחו אותנו מהפוקוס. לכן, מקורות ההכנסה וההוצאות הנלוות להם השתנו דרמטית, וההשוואה שנה מול שנה לא מספרת את הסיפור המלא ונדרשת הבהרה".

בדוח של מטומי יש טבלה שמציגה את הצמיחה בהכנסות מפעילויות הליבה בנטרול אירועים מסוימים ("התאמות").
פעילות המוניטיזציה ("Team Internet") צמחה ב-10.5% ופעילות הפרסום באפליקציות ("Mobfox") צמחה ב-29%.

מטומי פעילות ליבה
(מקור: דוחות כספיים רבעון שני 2018)

מטומי בין עידוד לאכזבה

בזמן שמנכ"ל מטומי מעודד מהצמיחה ומהפוטנציאל של עסקי הליבה, המשקיעים בניירות הערך של החברה מאוכזבים וחוששים.
המניה של מטומי איבדה מתחילת השנה 74% מערכה והיא נסחרת כיום לפי שווי של 82 מיליון שקל בלבד.
אגרות החוב צנחו ב-21.6% והן נסחרות כיום בתשואה גבוהה של 17.7%, תשעה חודשים בלבד אחרי ההנפקה.

מטומי פועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי שנחשב לתחרותי במיוחד. זה תחום שמצד אחד נהנה מצמיחה גבוהה, ומצד שני סובל מחוסר יציבות.
האם מטומי יכולה להתאושש כעוף החול? לא הייתי פוסל את האפשרות הזאת על הסף.
אבל אם זה יקרה, מטומי צריכה להראות ניצנים של שינוי מגמה כבר במחצית השנייה של 2018.
מטומי תפרסם את התוצאות שלה לרבעון השלישי בסוף נובמבר, ואני אהיה כאן כדי לעדכן בהתפתחויות.

שיהיה לכולנו בהצלחה
יניב רחימי

לקבלת עדכונים בוואטסאפ על תכנים חדשים בבלוג אג"ח:
א. הוסיפו לאנשי הקשר את המספר 0504-233-113
ב. שלחו הודעת וואטסאפ עם שם מלא והמילה "צרף"


אין לראות בפוסט זה ייעוץ / שיווק השקעות המותאם אישית וספציפית ללקוח תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים. האמור לעיל הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. לכותב אין עניין אישי בנושא הכתבה.

תגובות