עזריאלי ומליסרון: לא כל יום פורים

עזריאלי מליסרון לא כל יום פורים

המניות של חברות הקניונים רשמו עליות שערים חדות בשלושת ימי המסחר האחרונים.
עזריאלי זינקה ב-8% ומליסרון טיפסה ב-6%. מכובד (ומסומן במלבן ירוק על הגרף).

עזריאלי מליסרון גרף

הטריגר שהביא לעליה החדה במניות הקניונים

חברות הקניונים מציגות ברבעונים האחרונים נתון אחד מדאיג – פדיונות השוכרים.
תרחיש של האטה בקצב עליית הפדיונות של השוכרים, או חלילה מפני ירידה בפדיונות השוכרים, מוביל לחשש סביר לפגיעה עתידית בדמי השכירות המשולמים על ידי השוכרים לבעלי הקניונים. כלומר, אם השוכרים מרווחים פחות, זה רק מתבקש שבשלב מסוים האתגר יתגלגל אל בעלי הנכסים.
על חשיבות מדד פדיונות השוכרים כתבתי בהרחבה כאן בבלוג.
להעמקה מומלץ לקרוא את הפוסט מליסרון: בלימה בצמיחת הפדיונות של השוכרים.

הדוחות שפרסמו עזריאלי ומליסרון לרבעון הראשון של 2018 מפיגים לכאורה את החשש מפני הרעה בנתוני פדיונות השוכרים.
זאת הייתה מעיין צפירת הרגעה למשקיעים והסיבה לזינוק שנרשם במניות של חברות הקניונים.

ב-16 במאי עזריאלי פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון.
הדוחות הצביעו על עלייה חדה של 5.3% בפדיונות השוכרים בקניוני עזריאלי.

עזריאלי פדיונות השוכרים
(מקור: שקף מספר 5 במצגת עזריאלי ל-Q1/2018)

אתמול גם מליסרון פרסמה את הדוחות שלה לרבעון הראשון של 2018.
המגמה החיובית בפדיונות השוכרים מופיעה גם בדוחות של מליסרון, שמציגה עליה של 3%.

מליסרון פדיונות השוכרים
(מקור: שקף מספר 5 במצגת מליסרון ל-Q1/2018)

השפעת חג הפסח

רק לפני שפותחים את בקבוקי השמפניה ומסתערים על מניות עזריאלי ומליסרון, כדאי לקחת בחשבון נקודה חשובה.
ערב חג הפסח חל השנה ב-30 במרץ (סוף הרבעון הראשון של 2018),
בעוד שבשנה שעברה ערב חג הפסח חל ב-10 באפריל (תחילת הרבעון השני של 2017).

לעיתוי של חג הפסח הייתה השפעה ניכרת על פדיונות השוכרים בקניונים ברבעון הראשון השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

איך אני יודע את זה?
זה כתוב במפורש במצגת של מליסרון (שורו הביטו וראו את ההערה הראשונה בשקף שמופיע כאן בפוסט):

"לעיתוי חג הפסח השנה היתה השפעה ניכרת על הפדיונות ברבעון הראשון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד"

להשלמת התמונה, כדאי לשים לב גם להערה השנייה שמופיעה באותו שקף, שאם אני מבין אותה נכון, מספקת מידה של אופטימיות:

"בהתאם לנתוני RIS חל גידול של 4.46% בפדיונות השוכרים בקניוני מליסרון במהלך 22 הימים הכוללים שבועיים לפני ערב פסח ועד ערב פסח שני, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד"

בשורה התחתונה:

1. סביר להניח שהשפעת עיתוי חג הפסח לא תפסח גם על רשתות האופנה.
זה יבוא לידי ביטוי בדוחות Q1/18 שיתפרסמו בימים הקרובים.
2. נתוני פדיונות השוכרים מלמדים שמוקדם להספיד את הקניונים, אבל גם מוקדם לחגוג.
אחרי הכל, לא כל יום פורים, ולא כל רבעון פסח.

 המלצת האזנה: לא כל יום פורים
(ביצוע, מילים ולחן: בני ברמן)

עד כאן לפעם זאת,
יום נפלא
יניב רחימי

לקבלת עדכונים בוואטסאפ על תכנים חדשים בבלוג אג"ח:
א. הוסף לאנשי הקשר שלך את המספר 0504-233-113
ב. שלח הודעת וואטסאפ עם שמך המלא ועם המילה "צרף"


גאון ושבר בלוג אגח

אין לראות בפוסט זה ייעוץ / שיווק השקעות המותאם אישית וספציפית ללקוח תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים. האמור לעיל הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. לכותב אין עניין אישי בנושא הכתבה.

תגובות