עיתונליסט – פרק #1 – עדיקה מנפיקה

עיתונליסט - עדיקה מנפיקה

שלום עליכם וברוכים הבאים לפרק הראשון של עיתונליסט.
היום נדבר על עדיקה, החברה הכי אופנתית בענף האופנה.

נספחים לפרק #1 – עדיקה מנפיקה

1. מצגת של עדיקה לשוק ההון (פורסמה ב-18.2.2018)
2. תשקיף של עדיקה לפני הנפקת מניות (פורסם ב-27.2.2018)

פי 4 תוך 3 שנים

בזמן שרשתות האופנה הוותיקות מנהלות מלחמת הישרדות במקרה הטוב ומגיעות להקפאת הליכים במקרה הרע, עדיקה הצעירה צומחת ומתרחבת.
נישאת על גבי הבאזז שנלווה לקניות באינטרנט, עדיקה התחילה לאחרונה להתמרק לקראת הנפקה בבורסה, לפי שווי של 200 מיליון שקל.
פי ארבעה מהשווי שבו נרכשה על ידי גולף לפני פחות משלוש שנים.
המשקיעים לא ממש התלהבו מתווית המחיר של עדיקה ודחפו את המנכ"ל, דדי שוורצברג, להפחית את השווי ב-25%, ל-150 מיליון שקל.
גם השווי המופחת של עדיקה הוא לא ממש מחירי "סוף עונה" ובטח שלא "מכירת חיסול".
עדיקה עדיין צריכה להוכיח שהיא כאן כדי להישאר ולא סתם עוד איזה "אופנה חולפת".

עדיקה צומחת בקצב מהיר

כמה מהיר?
בשנת 2016 ההכנסות שלה טפסו ב-51%
בתשעת החודשים הראשונים של 2017 ההכנסות שלה זינקו ב-73%(!)
נכון, חוק המספרים הקטנים וזה…
ובכל זאת – זאת צמיחה מרשימה, שהראל ויזל מפוקס, גבי רוטר מקסטרו ורביב ברוקמאיר מגולף, יכולים רק לחלום עליה.

העניין הוא שעדיקה לא מצליחה לתרגם את הצמיחה שלה לרווח משמעותי.
בתשעת החודשים הראשונים של 2017 עדיקה בכלל הפסידה תפעולית (כ-2 מיליון שקל).
ורק אם מנטרלים הוצאות בגין תשלם מבוסס מניות אז לעדיקה יש רווח תפעולי של קצת יותר משלושה מיליון שקל.
לא סכום שמצדיק הנפקה לפי שווי של 150 מיליון שקל.
הקושי של עדיקה לייצר רווחים בא לידי ביטוי בהון העצמי של החברה שמסתכם ב-568 אלף שקל בלבד.
פחות ממיליון שקל.

לפי ההערכות של ההנהלה, עדיקה תסתיים את 2017 עם צמיחה של 65%,
ועם רווח תפעולי, בנטרול הוצאות בגין אופציות, של 9-8 מיליון שקל.
וזה אומר שני דברים:
ראשית, שהרבעון הרביעי של עדיקה היה חזק.
ושנית, שמתחילים לראות ניצנים של רווח. ניצנים אמרתי.

מנוע הצמיחה של עדיקה

מנוע הצמיחה של עדיקה הן החנויות הפיזיות.
קצת מוזר לומר את זה על חברה שמתמחה במכירות באינטרנט, אבל זה המצב.

הכוונה של עדיקה היא לפתוח 10-8 חנויות, כשנכון להיום לעדיקה יש שתי חנויות פעילות:
חנות הדגל בדיזינגוף סנטר בתל אביב וחנות נוספת בקניון הקריון בקריית ביאליק.
חנות שלישית צפויה להיפתח בקרוב, בקניון הזהב שבראשון לציון.

שלוש החנויות הראשונות של עדיקה (השתיים שכבר נפתחו וזאת שתפתח אחרי ההנפקה) הן חנויות לשעבר של בעלת השליטה, גולף.
עבור המחאת הסכמי השכירות עדיקה שילמה לגולף 1.5 מיליון שקל כדמי פינוי, ו-150 אלף שקל נוספים עבור ריהוט וציוד.

האם השילוב בין הפלטפורמה האינטרנטית לחנויות הפיזיות עובד?
עדיקה לא חושפת נתונים מספריים על החנויות, אבל בתשקיף שלה נכתב על החנות שבדיזנגוף סנטר:

"ההכנסות מפעילות חנות הדגל מהותיות ביחס להכנסות החברה".

ובדוח של ענקית הקניונים מליסרון מצוין:

"אתר השופינג עדיקה פתח חנויות בקניונים שמצליחות מאוד לצד הצלחת הפלטפורמה האינטרנטית".

מכאן שאפשר להתרשם שלפחות בשלב הזה מדובר בשילוב די מוצלח.

***

שורה תחתונה, כמו שאם אין קמח אין תורה, כך גם אם אין רווח – אין שווי.
כדי להצדיק שווי של 150 מיליון שקל בהנפקה, המשקיעים לא יסתפקו רק בצמיחה מואצת.
הנהלת עדיקה חייבת להוכיח יכולת לתרגם את העלייה בהכנסות גם לשיפור משמעותי בשורת הרווח.
באופן פרדוקסלי, המפתח לכך טמון בהשקה מוצלחת של חנויות פיזיות על ידי חברה שמתמחה דווקא במסחר אלקטרוני.

***

אהבת את הפוסט? רוצה לפרגן? הנה כמה רעיונות:
שתף את הפוסט עם חברים
(למה לשמור את כל הטוב הזה רק לעצמך?)
הצטרף לבלוג אג"ח וקבל עדכונים במייל
(השירות בחינם, למרות שהוא שווה מיליונים)
הזמן את הספר "גאון ושבר"
(ספר מעולה, ואני אובייקטיבי לגמרי…)


הזמן את הספר "גאון ושבר" על עלייתה ונפילתה של אי.די.בי,
וקבל אותו עם שליח עד אליך בעלות של 69 שקל

"ספר נפלא וחשוב.
חובה לכל מי שנמצא בעולם העסקים ושוק ההון"

להזמנת הספר ולפרטים נוספים


אין לראות בפוסט זה ייעוץ / שיווק השקעות המותאם אישית וספציפית ללקוח תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים. האמור לעיל הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. לכותב אין עניין אישי בנושא הכתבה.

תגובות