מה רמי לוי מחפש בקופיקס?

רמי לוי קופיקס

השבוע דווח על השקעה של רמי לוי בחברת קופיקס.
בשלב הראשון רמי לוי ירכוש 20% מקופיקס בתמורה ל-21 מיליון שקל.
בתוך שנתיים לוי יוכל להגדיל את אחזקותיו עד להיקף של 50.01% מקופיקס.

נתחיל עם המניע –
מה רמי לוי מחפש ברשת קופיקס?
התשובה: את סופר קופיקס.

רמי לוי רוצה להיכנס לתוך העיר ולהפעיל עוד 80 סניפים עירוניים (בנוסף לסניפי הדיסקאונט הקיימים).
הוא מתכוון להקים 20-10 סניפים שכונתיים בשנה.

זה מה שמופיע בדוח הכספי של רמי לוי לשנת 2016:רמי לוי - סניפים עירונייםהשאלה המתבקשת היא: למה עכשיו?
מדוע רמי לוי לא נכנס לתוך העיר לפני חמש שנים? לפני עשור?
התשובה: כי לפני חמש שנים הרווחיות התפעולית שלו הייתה בשמיים.

בין 2010 ל-2016: ההכנסות של רמי לוי צמחו ב-166%, אבל הרווח התפעולי עלה ב-16%.
זה גורם לרמי לוי לחשוב, לעזאזל, כמה אפשר לספר שזה לא רקוב והחיים בדיסקאונט דבש?

בגרף: הרווחיות התפעולית של רמי לוי (2017-2010)

רמי לוי - רווחיות תפעולית

הרווחיות בסניפי הדיסקאונט נשחקת.
אז איפה החמאה מרוחה?
התשובה: בסניפים השכונתיים.

שימו לב לטבלה המדהימה הזאת שמופיעה בדוחות של שופרסל.
הרווחיות התפעולית של סניפי הדיסקאונט: 1.2%
הרווחיות התפעולית של הסניפים השכונתיים: 4.1% (!)

המשקל של הסניפים השכונתיים מתוך סך ההכנסות של שופרסל הוא 20% בלבד.
אבל הודות לרווחיות הגבוהה בתוך הערים, המשקל הסגולי של הסניפים השכונתיים הרבה יותר משמעותי.

שופרסל - סניפים שכונתיים

ואיך מתייחסים לזה בשופרסל?
הם מבינים שאם "בא לשכונה בחור חדש" זה איום.
הנה, הם אפילו כותבים את זה, שחור על גבי לבן, בדוח השנתי:

שופרסל - איום

קיצר, בא לשכונה בחור חדש…

 


אין לראות בפוסט זה ייעוץ / שיווק השקעות המותאם אישית וספציפית ללקוח תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים. האמור לעיל הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. לכותב אין עניין אישי בנושא הכתבה.

תגובות